Vi er ganske stolt når vi presenterer Transport & Logistikkforbundets nye Forbundsstyre. Styret som er et interimsstyre skal virke frem til første Landsmøte, hvor vi velger TLFs første valgte styre.
Vi er ganske stolt når vi presenterer Transport & Logistikkforbundets nye Forbundsstyre. Styret som er et interimsstyre skal virke frem til første Landsmøte, hvor vi velger TLFs første valgte styre.
Nytt år og nye utfordringer. Transport & Logistikkforbundet har hatt seks intense måneder i 2017. Å starte en ny fagforening krever ressurser, og når ressursene begrenser seg til sparepengene våre er vi stolte når vi ser oss tilbake.
Antakelser og aktualiteter under kritiske briller. I en sak på Yrkestrafikkforbundets nettside sier forbundsleder Jim Klungnes – Vi er glad for at Solvik-Olsen har tatt grep for å samle de seriøse aktørene i næringen rundt ett bord for å lytte…
Sjåførboka 2018 – nå som medlemsfordel Se for deg følgende: Drivstoffkortet ligger slengt et eller annet sted i hytta, det samme gjør tekniske utskrifter som skal spares på i en måned før det leveres arbeidsgiver. Kvitteringer, fergebilletter er krøllet sammen…
Konstruktivt møte med Transportkomiteen TLF var i dag sammen med representanter for turbussnæringen i møte med deler av Transport & kommunikasjonskomiteen på Stortinget der vi fikk lagt fram våre tanker rundt transportnæringens utfordringer. Komiteens medlemmer viste stor interesse, og hadde…
Vegdirektoratet er ikke enig i at økte hviletidsproblemer ved uhell, ras og stengninger for øvrig utgjør en såkalt «ekstraordinær omstendighet», og avslår derfor å gi generell dispensasjon fra kjøre- og hviletidsreglene.
Yrkessjåføren – Den nye sjømann? I mange tilfeller blir godstransport ansett som et nødvendig onde. Varer skal flyttes fra produsent eller leverandør til konsument. Det er konkurranse om å vinne sluttbrukeren og kostnaden må derfor minimeres. I bakhodet må en…
Godssjåfører nyter på den ene siden en status som utøvere av et fritt og uavhengig yrke, frikoplet fra et fast lokalisert arbeidssted og fra arbeidsgiverens direkte innsyn og kontroll i arbeidsutførelsen. En sannhet med modifikasjoner?
«Alle» i lastebilbransjen, fra den enkelte sjåfør til den største bileier er enig, vi burde vært organisert. Vi burde hatt avtaler og sterke organisasjoner som tok vare på interessene våre, men…
Godsbilsjåfører i Norge har gjennom årtier vært uten ett samlende forum. Nå inviterer TLF til å skape en helt ny transportorganisasjon. Det har lenge vært snakket om ulike løsninger for en topp-organisasjon i transport-Norge, nå er løsningen funnet!