Er det åpenlyst transportfusk vi er vitne til ved Kampenes? For fem- seks uker siden var vi på samme stedet og dokumenterte over tid hva som foregår. Utenlandske vogntog ankommer på natten og bytter tomme traller med fulle som er…
Er det åpenlyst transportfusk vi er vitne til ved Kampenes? For fem- seks uker siden var vi på samme stedet og dokumenterte over tid hva som foregår. Utenlandske vogntog ankommer på natten og bytter tomme traller med fulle som er…
Et sted i Hedmark står et av vogntogene til danske Nordcarrier parkert. Trekkvognen er registrert i Romania, hengeren er registrert i Danmark. De to i bilen er på jobb i Norge og det er sannsynligvis snakk om ukehvil. Om det…
Bring skandalen ser ikke ut til å ha grenser. Stein kastes på selskapet fra alle kanter. Mange glasshus må være i ganske så dårlig stand for tiden og kanskje det er nok nå. Nå skal vi ikke på noen måte…
Godsrådgiveren i YTF, Jan Arne Laberget går i dag ut og forteller at ting begynner å skje etter at YTF har hatt to dager på Stortinget. Han viser til møter YTF har hatt på Stortinget 15 og 16 oktober og…
Skandalen i Bring viser oss hvor ille det står til i den norske transportbransjen. En ting er at vi ikke bruker regelverket vi har. En annen ting er at myndighetene ikke aner hva som foregår. På tross av dette tar…
Bring Trucking’s sjåfører har ingen stemme og ingen politisk innflytelse. Denne gruppens permanent nedprioriterte posisjon i samfunnet gjør at noen må stikke hodet frem på vegne av dem. Så lenge verken ideelle aktører eller politikerne er villige til å lytte,…
I TLF blir vi alltid glad når det tikker inn et nytt medlem. Aldri har de tikket inn hyppigere enn de gjør nå. Den gode kulturen i TLF og gode medlemsfordeler er viktige årsaker til dette. TLFs transportpolitikk og tilnærmingen…
Den store snakkissen denne uken har vert Kreissjåføren som i fylla kjørte seg vill i et boligfelt med en Collicaretralle hengende bakpå. Lastebileierne i NLF har lenge hatt en torn i siden til Kreiss og det er berettiget, men er…
Det har gått en drøy måned siden TLF lanserte sitt forslag til Transportregister. Et slikt register er helt avgjørende hvis man ønsker å forandre transportbransjen og gi bileierne bedre rammevilkår og særlig de som ikke benytter seg av utenlandske kabotasjebiler…
Uten systematikk og sammenheng i arbeidet er det vanskelig å sikre at bedriften lever opp til standarden de selv har definert, og resultatet kan fort bli «bare fine ord»