Vi har den siste tiden fått stadig flere tilbakemeldinger fra sjåfører som etterlyser bedre oppfølging etter ulykker. Å ha vært involvert i, eller bidratt i dramatiske hendelser som alvorlige trafikkulykker gjør noe med en.

Vi har den siste tiden fått stadig flere tilbakemeldinger fra sjåfører som etterlyser bedre oppfølging etter ulykker. Å ha vært involvert i, eller bidratt i dramatiske hendelser som alvorlige trafikkulykker gjør noe med en.
Er det fornuftig at folk som ønsker å ferdes tryggest mulig på norske vinterveier straffes med en avgift? Og – Finnes det egentlig gode grunner til å kreve piggdekkavgift?
Det er for en nordlending provoserende å se medias dekning og ulike utspill som får oppmerksomhet når et snøfall skaper kaos i østlandsområdet. Det mangler ikke på teorier og løsninger, og mange uttalelser er dessverre mer tabloid enn de er…
Vi ønsker med dette våre medlemmer og samarbeidspartnere en riktig god jul. Vi håper dere alle får en minnerik julefeiring med familie og venner, takker dere for samarbeidet i 2022, og ser samtidig frem til et nytt, innholdsrikt og godt…
«Er det alltid rettferdig at bare sjåføren blir holdt ansvarlig? Etatene blir vanligvis aldri straffet for mangelfull kompetanse i behandlingen av alvorlige ulykker med tunge kjøretøyer på veiene.»
I TLF er vi stolte over å kunne presentere Ramona Lind som TLFs nye forbundsleder. For aller første gang ser vi en kvinnelig forbundsleder i en av transportbransjens arbeidstakerorganisasjoner.
Når regjeringen «for vanlige» folk presterer å utsette utbyggingen av «K5» på strekningen mellom Bergen og Voss i sitt forslag til statsbudsjett, går det en kule varmt for folk som Willy Padøy og hans likesinnede.
TLF medlemmet Trude Håland kjører kranbil for Ørjan Orra Transport i Bergen. Bergensbedriften har et godt rykte i bransjen og Trude stortrives på jobben sammen med gode og dyktige kolleger.
På Dokkeskjærskaien i Bergen treffer vi Remi Berglund som er TLFs tillitsvalgte i Royal Transport AS. Han er i ferd med å laste en båt som skal leveres i Farsund.
Seniorrådgiver Gunnar Nordvik var gjest og poengterte at med hensyn på trafikksikkerhet er det viktig at kjøretøy har bremser som fungerer tilfredsstillende under alle forhold. – Kan det være riktig at vogntog med gode bremser underkjennes og at dødsfeller godkjennes?