Kronikk av Gunnar Nordvik. Helt siden 2010 har jeg på denne tiden av året skrevet innlegg som har handlet om snøkaos og dårlig vintervedlikehold. Ofte fordi man tilsynelatende ikke har vært godt nok forberedt.
Kronikk av Gunnar Nordvik. Helt siden 2010 har jeg på denne tiden av året skrevet innlegg som har handlet om snøkaos og dårlig vintervedlikehold. Ofte fordi man tilsynelatende ikke har vært godt nok forberedt.
I økende grad mottar vi henvendelser fra medlemmer og tillitsvalgte angående ulovlige lønnstrekk. Disse tilfellene omfatter situasjoner der ansatte enten ikke mottar den lønnen de har krav på, eller at lønnen blir ulovlig trukket ved ulike endringer i f.eks. timelister.
Transport & Logistikkforbundet (TLF) flytter hovedkontoret fra Hønefoss til Bergen. Vi flytter inn i lokalene til Tuft Transportskole på Liamyrane 2, i Åsane.
På Stortinget sitter det en politiker som ønsker å stanse kabotasjekjøringen midlertidig og som vil rydde opp i den sosiale dumpingen i transportbransjen. Det er lett å tenke endelig, men politikeren som skulle hatt støtte, får derimot heftig motstand fra…
Tuft transportskole og Transport & Logistikkforbundets transportbransjedag ble en folkefest. Mellom 2500 og 3000 publikummere fant veien til Nyborg i Åsane.
Ifølge daglig leder Kai Hagen i Hagens Transport var det fornuften som seiret i Høyesterett.
NLFs Landsmøte 2023 ble i helgen avholdt i Stavanger. NLF fremstår utad som en strømlinjeformet organisasjon med god økonomi og solide politiske forbindelser.
Riksrevisjonen har undersøkt drift og vedlikehold av norske riks- og fylkesveier. Målene er tydelige – veiene skal være trygge, fremkommelige og miljøvennlige – men hvordan står det egentlig til?
Er det noen som på alvor tror at vi kan løse rekrutteringsbehovet med røverhistorier om de mange mulighetene som finnes i transportbransjen?
«Alle» i lastebilbransjen, fra den enkelte sjåfør til den største bileier er enig, vi burde vært organisert. Vi burde hatt avtaler og sterke organisasjoner som tok vare på interessene våre, men…