På ekstraordinært landsmøte i Norsk Transportarbeiderforbund (NTF) ble det med stort flertall bestemt at man skal gå inn i Fellesforbundet. Dermed ble det 123 år gamle forbundet lagt ned i dag.
På ekstraordinært landsmøte i Norsk Transportarbeiderforbund (NTF) ble det med stort flertall bestemt at man skal gå inn i Fellesforbundet. Dermed ble det 123 år gamle forbundet lagt ned i dag.
TLF har viet mye av vår tid på transportkriminalitet og den gode kontakten vi har med Statens Vegvesen (SVV) sine utekontrollører har vært lærerik både for oss og for dem. Det har blitt mange timer i telefonen når kabotasjeregelverk og…
1. mai er heldigvis nesten alle arbeideres fridag, men ser man nærmere på feiringen av dagen ser man at den politiske venstresiden har satt mer og mer farge på dagen.
Et av våre medlemmer hadde fått ny jobb. Da han skulle si opp sin gamle jobb startet problemene. En ting var at stemningen ikke var den beste. Verre var det at lønn og feriepenger ikke ble utbetalt. I dag vant…
Et enstemmig styre i TLF har denne uken bestemt at vi også skal organisere turbussjåfører som jobber i private turbusselskap som ikke er knyttet til Bussbransjeavtalen (BBA).
I NRK kan vi lese at et nytt lovforslag vil utvise utenlandske vogntogsjåfører som bryter vegtrafikkloven. Forslaget kommer fra Samferdselsminister Jon Georg Dale og Justisminister Jøran Kallmyr.
I en serie reportasjer og i en filmsnutt har vi i TLF vist at fokuset mot EU i transportpolitikken er ganske bortkastet fordi vi hverken evner eller har vilje til å sørge for at EUs og norske regler knyttet til…
Ofte hører vi at det er EU som er problemet, men når vi oppsøker gråsonene i transportbransjen viser det seg at Norge kjører en langt mer liberal linje enn det EU legger opp til. Og når vi graver ytterligere i…
Vi blir stadig oftere vitner til at utenlandske transportører bytter traller enten i Norge eller på svensk eller finsk side av grensene. Dette foregår på truckstopper, rasteplasser og på parkeringsplasser. I tillegg foregår det trallebytter på mange terminaler.
Det kunne vært drivverdig å være bileier, næringen kunne skapt langt flere trygge og gode arbeidsplasser, bransjen kunne rekruttert, vi kunne hatt langt flere norske lastebiler i arbeid på veiene våre.