I dag var det høring på SV sitt dokument 8- forslag som omhandlet gods fra vei til bane og transportregister. Forslaget ble godt mottatt av alle som var invitert på høringen.

Les lederen i Transportmagasinet her

I tillegg til jernbanefolk, NHO Transport og Logistikk og Spekter var NLF og NTF invitert.

Fanesaken til TLF, nemlig Transportregisteret så det ut til å være bred enighet om. Riktignok er det uenighet om detaljer, men de store linjene ser det ut til å være enighet om.

 

Hele Dokument 8-forslaget finner du her: 

 

Både NTF og NLF hadde fornuftige innlegg som støtter TLF’s tanker rundt et slikt register.

Nå ble det presisert fra NTF sin side at de har jobbet med dette registeret i mer enn to år. NLF hadde på sin side jobbet bort i 8 år med transportregisteret.

For oss i TLF spiller det ikke så stor rolle hvor lenge man har jobbet med transportregisteret. Det som er viktig er at man får på plass et slikt register så raskt som mulig.
Alt i alt synes vi både NTF og NLF kom godt ut av høringen og mye tyder på at transportbransjens utfordringer for alvor er oppdaget av politikerne.

 

Nordlandsbanen, Nordland. CargoNet.
Foto: © Helge Sunde / Samfoto

Denne høringen virket motiverende på oss i TLF. Kanskje klarer man å redde skuta i siste sekund og nødhjelpen ser ut til å komme fra jernbanen.

Godt jobbet av Geir A. Mo (NLF) og Morten Hagen (NTF).

I denne linken kan dere se hele høringen.

 

 

TLF gir norske lastebilsjåfører en tydelig stemme i transportdebatten.

Bli medlem du også