Noen av bransjens organisasjoner mislikte sterkt at TLF så dagens lys. En konkurrent er aldri velkommen. En konkurrent som er nytenkende og spesialisert på transportbransjen er enda mindre velkommen.

Når den nye organisasjonen i tillegg er så freidig at den stiller spørsmålstegn ved hvordan de etablerte organisasjonene jobber og stiller seg kritisk til resultatene de oppnår og tiden ting tar blir det ubehagelig.

Når vi forteller hvor små ressurser de bruker på transportpolitikk, når vi forteller at det står dårlig til med realpolitikken i disse forbundene ber vi om bråk.

Sannheten er at vi ikke ønsker bråk. Vi ønsker debatt. Så langt har vi ikke fått debatt for bransjens organisasjoner har valgt å ikke en gang svare på posten TLF sender.

Vi vet at det foregår en debatt likevel. Dette er en debatt vi ikke får delta i, selv om debatten handler om TLF. Vi vet også at det spres usannheter om TLF fra både LO og YS hold.

 

 

YS og LO jobber aktivt imot en arbeidstakerorganisasjon som ønsker å kjempe den kampen de selv har sviktet i.

I de politiske miljøene forteller de at TLF er useriøs og at politikerne ikke bør snakke med oss. Sjåfører forteller om folk fra YTF og NTF som forteller at et medlemskap i TLF er verdiløst og at tariffavtalen vi har ikke er verdt papiret den er skrevet på.
Dette er selvsagt bare tull. Et medlemskap i TLF trygger medlemmet minst like godt som et medlemskap i NTF eller YTF og vår tariffavtale er akkurat like sterk som YTF og NTFs tariffavtale.

Vi inviterer gjerne YTF og NTF til debatt om dette, ikke bak ryggen, men i det offentlige rom. De kan bruke kommentarfeltet på vår Facebookside til å utdype påstandene de sprer om seg bak ryggen på TLF.

TLF jobber for en yrkesgruppe som hverken LO eller YS har prioritert. Burde ikke fagbevegelsen være glad for at transportbransjen endelig har fått en organisasjon som jobber utelukkende for denne bransjen?

Fagbevegelsen skryter ofte over sin egen historie. De snakker om kampene som ble ført av ansatte og tillitsvalgte som turte å stå for sine meninger i en vanskelig kamp. Folk som kalte en spade for en spade!

I YTF og NTF kjenner de oss i TLF. De vet at vi brenner for transportbransjen og de vet at vi jobber for en bransje med bedre rammevilkår og trygge arbeidsplasser. De vet at vi sitter på god kunnskap og de vet at vi er hyggelige folk.

De må rett og slett ha god mage når de bak vår rygg forteller at det vi holder på med er bare tull. Vi ser ingen andre motiver for dette skitne spillet enn kampen om medlemskontingenten til uvitende sjåfører.

Lastebileierforbundet NLF er også kritisk. De svarer heller ikke på post. De er fornærmet for at vi i TLF stiller spørsmålstegn med strategiene deres. Strategier som hittil ikke har virket. Kritiserer man NLF i en spesiell sak beskyldes man for å rakke ned hele NLF. Dette er jo meningsløst.

La det også være sagt at vi i TLF har et aldeles utmerket forhold til NLFs medlemsbedrifter på grasrotnivå.

TLFLa oss bruke kommentarfeltet på vår Facebookside til å kjøre en saklig debatt. Vi i TLF skal svare grundig på hvert eneste spørsmål. Lurer du på noe rundt TLF, TLFs medlemskap eller TLFs tariffavtaler er det bare til å fyre løs.

VI sender en egen oppfordring til YTF, NTF og NLF! La oss ta debatten offentlig. Vi skal svare på alle henvendelsene fra dere.

Så håper vi at det kan bli slutt på baksnakking og falske rykter. I TLF ønsker vi å prioritere kampen for den norske transportbransjen. Det blir rett og slett for dumt å måtte bruke tid og krefter på å dementere usanne og ondsinnede rykter spredd av norsk fagbevegelse.

 

TLF

 

TLF er kommet for å bli og det er bare å trekke hodet opp av sanden, for dere klarer aldri å tie oss i hjel.

 

 

 

 

 

Bli en del av TLF du også og støtt oss i kampen for næringen vår.

Bli medlem du også

Det har aldri vært viktigere å organisere seg enn det er nå!